tisdag 6 oktober 2009

härlig kalender

galet mycket har det varit sista tiden, men inte bara jobb utan framför allt scoutkurs och semester!

Kursen var mycket givande och man fick sig både en och två funderare på vad man gör som scoutledare, varför man gör det och hur man gör det. Då bör man ju också tillägga att jag själv anser att jag är en ganska kompetent och genomtänkt ledare redan som det är, tänk då vad givande en sån här kurs hade varit för alla de ledare där ute som gör ett avsevärt sämre jobb än vad jag gör.... jag skulle kunna räkna upp ett tiotal ledare som hade behövt gå kursen. Kanske inte så snällt sagt men det är sanningen. Punkt. Slut.

Mallorca var välbehövligt och över all förväntan. Måste motvilligt erkänna att jag hade lite förutfattade meningar om ön, men ingenting av det vi såg infriade mina förutfattade meningar. Istället fick Ole, Truls, mamma, Katarina och jag njuta av en underbar lägenhet, uppfriskande hav och pool, lyxiga yachter, shopping både i fint och dåligt väder, tapas, vin (i massor), pärlor, hyrbil, Valdemossa, Soller, Palma, sovmorgon, frukost på balkongen, saltkristaller på kroppen, Miro, god mat och FRAMFÖR ALLT ett fantastiskt bröllop som Emma och Patrik stod för. Tack för att vi blev bjudna och fick uppleva denna fantastiska dag med er.

Tillbaka i verkligheten och faktum är att oktober inte ser så uppbokad ut (än!). Det som är uppbokat är bara roliga saker - två 30 årsfester, en 40 årsfest, en 29 årsfest och däremellan lite mammapromenader, fikor och luncher och så en gnutta scouting på det!

Tilläggas skall att september varit den barntätaste månaden i mannaminne - jag passar på att gratulera Malin & Angus till Elsa, PM & Sabine till Klara, Petra & Ola till Stella och Liza & Pontus till Hugo. Så nu går vi bara och väntar på att Truls ska få en kusin till....Lina och Johan får tillökning om några veckor!

Inga kommentarer: