måndag 19 oktober 2009

Sticka

Sara var uppe här igår och gav Truls en väldigt söt Halloweentröja, och lämnade även tillbaka en boken "Sticka till babyn" som jag fick av Anne när Truls föddes. Jag har inte stickat sedan mellanstadiet, men tack vare lite stickskolor på nätet och i boken tror jag att jag börjar få kläm på det. Fast jag får inte till sista maskan på varje varv, den blir ful. Jag får nog ta och fråga mamma om hjälp och så tror jag att jag måste införskaffa mig smalare stickor - köpa eller låna av mamma.

De här stickskolorna tittade jag på:
Garnstudions stickskola
Knittinghelp

Anledningen till att vi överhuvudtaget (ska det stavas som ett ord eller är det uppdelat i tre eller två ord? - hjälp mig någon!) har garn, stickor och virknålar hemma är för att Ole för ett år sedan blev inspirerad av att virka Kask-mössor.
Virka Sverres mössa
och sen har jag fått en del inspiration från några av mina vänner:
Annis
Stina

Inga kommentarer: