lördag 10 oktober 2009

en ny tradition?

Igår hade Lina 30-årsfest. Riktigt härligt röj blev det med god mat och massor (och då menar jag verkligen massor) av rödvin. Många goa bitar på dansgolvet som mest befolkades av Katarina och jag, med några inhopp av Lina och Linas svägerska Annelie.

Festen var barnfri. För att inte överbelasta mina föräldrar (som säkerligen hade ställt upp om vi hade frågat) frågade vi Lisa och Jens istället om de kunde vara barnvakter. Vi kände spontant att kan vi få Truls till att känna sig hemma med Morris, Loe och Lisa och Jens och vice versa så har vi förmodligen mycket att vinna på hela konceptet. Själv ser jag framför mig hur dessa två små pojkar om några år tjatar på sina föräldrar för att få sova över hos varandra, hur de bygger koja under täcket, vägrar somna i tid, busar, skrattar, leker och jag bara längtar efter att få uppleva det.

Lite nervös va jag allt i morse när de skulle lämna tillbaka Truls innan de själva skulle på babysim, men det hade jag inte behövt vara! Inga sura miner, ätit och sovit som han skulle och skrattat mest hela tiden - jag är nöjd!

Tack familjen Formare i TH, det här gör vi om!!

Inga kommentarer: