måndag 19 oktober 2009

Filip & Fredrik

Jag har kanske skrivit det förut, men skriver det i sådant fall igen - jag är barnsligt förtjust i Filip & Fredrik. Detta par som figurerar alltför ofta framför allt i TV men även i radio och i tidningar. Jag vet inte vad det är med dessa två herrar som attraherar mig något otroligt, men det känns som att vad de än säger så garvar jag. Utseendemässigt finns det inget hos dem som attraherar mig, utan det är just deras sätt att vara, svara på saker, agera och prata.
Igår hamnade jag av en slump framför TV'n och såg Vem kan slå Filip & Fredrik. Denna serie har ju gått tidigare på TV och då följde jag den inte, men igår kunde jag inte slita mig utan satt framför apparaten i nästan två timmar för att se hur dessa, långt ifrån vältränade, killar slog skiten ur en megavältränad smart kille som blev besegrad med hästlängder.
Det jag tror är det jag faller för mest hos F&F är nog att de verkar så "vanliga". Jag får en känsla av att hade jag råkat hamna bredvid dem på en fest så hade vi kunnat ha riktigt roligt tillsammans, de hade nog lätt kunnat "platsa" i min umgängeskrets, ja jag vet inte men de känns otroligt vanliga och de känns inte som kändisar så som många kändisar lätt känns när de fått några rader för mycket på Aftonbladet.se

Här kommer några av mina favoritklipp med Filip & Fredrik:

av någon anledning skrattade jag så att jag grät av nedanstående lilla snutt och var tvungen att se om det om och om igen!


egentligen är det första delen av det här klippet som är bäst. Flickan på flaket är säkert så här i efterhand helnöjd med sin insats! Klippet är för övrigt väldigt bra, extra kul att det är inspelat i Malmö och Lund!

Inga kommentarer: