fredag 23 oktober 2009

Varför?

Har jag aldrig tidigare gått på öppen förskola? Det finns säkert många bra anledningar men främst är det nog för att jag inte vågat. Idag tog jag mig i kragen och tillsammans med Truls (så klart), Jens och Morris gick vi till S:t Andreaskyrkans församlingssal och besökte deras öppna förskola. Truls älskade det! Vi var väl ca 30 barn i blandade åldrar och Truls var i himmelriket. Massor av kompisar, massor av leksaker, god och billig fika (som Jens dessutom bjöd på, så då brukar det bli billigt) och sist men inte minst en sångstund inne i kyrkan. Jag hoppas verkligen att vi kommer dit igen!

Dessutom har jag skaffat mig ett beroende- Mandalas. Från början en del av buddistiska ritualer då man inom en cirkel gör avancerade mönster i med hjälp av färgad sand. Riktigt så avancerat gör inte jag det, utan jag köpte mig ett Mandalaritblock och tuschpennor igår när jag lunchade med Lisa och jag har redan målat tre, varav en kan du se här Måste nog införskaffa mig fler färger, man blir ganska begränsad med bara sex färger! Otroligt avslappnande i alla fall!

1 kommentar:

Stina sa...

Öppen förskola är ju "the shit"!!! Har varit med Alva ett par gånger och hon älskar det! Man kanske skulle testa St Andreas nån gång... Kram på er alla tre