söndag 14 september 2008

Fifikus?

Vad heter den där lilla vita linjalen som man hade på syslöjden? Visst var det fifikus? Nåväl idag har jag för första gången på minst 10 år, om inte mer, satt mig vid symaskinen och varit duktig. Fållat en duk som vi haft ute på balkongen och gjort ett påslakan kit till Minirosso - fasiken vad duktig jag känner mig. Lite ringrostig är jag allt men ganska mycket sitter kvar trots allt. Om jag fortsätter i den här takten är tanken att jag även ska få sytt ett par gardiner, två dukar till matsalsrummet samt ytterligare en duk till balkongbordet.... vi får se var jag landar!

Helgen har annars präglats av en tradig förkylning som kom smygande i fredagskväll och eskalerade i lördagskväll. På lördagen var jag och Katarina på D-råd ute på Sjöröd med scouterna. Kul att Katarina var med och kul att det öht var mycket Malmö-scouter på plats. På kvällen var det hygge hemma hos John och Frida, som resulterade i sovmorgon idag och lite fix och trix under dagen. Bl a har vi fått tummarna loss och köpt färg som vi ska måla den hylla vi köpte av Jakob och Katarina i.

Ole började helgen i lördagsmorse med att sabba ryggen och har varit mer eller mindre handikappad hela helgen, så han har väl inte fått riktigt lika mycket gjort som han hade tänkt sig...stackare, min älskling.

2 kommentarer:

Lisa Formare sa...

Stackars dig och stackars ole :(
Men då vet jag att det var dig som jag fick förkylningen av :)

Anonym sa...

Sömometer heter den i affären