tisdag 16 september 2008

Vantar på

för första gången denna höst. Troligtvis inte sista gången men jag går fortfarande omkring och hoppas på att vi ska få en minivärmebölja till!

Igår firade jag och maken bomullsbröllop som det så tramsigt heter.

Eftersom kassan är något skral sedan diverse inköp i början av månaden och för att mina smaklökar inte mår toppen pga den förbaskade förkylningen tog vi medvetet en restaurang som vi vet inte ruinerar oss på kupen. Siciliana vid Möllan blev det och precis som det står i den länkade recensionen så är detta absolut inte Malmös mest fancy krog men varje gång vi varit där så får vi mycket god mat till en väldigt vettig peng. Igår blev det caprese till förrätt, maccaroni con vegetale till varmrätt och panacota till efterrätt för min del - krönt med ett glas mineralvatten!

Halta, lytta och förkylda som vi är så kom vi hem i hyffsad tid och ganska snart efter det gosade vi ner oss under vårt nyinköpta dubbeltäcke och somnade gott!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det låter som en ganska fin bröllopsdag! / S

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Dubbeltacke! Ni har ju smakat pa den upplevelsen har hos oss. Later som att ni hade en mysig brollopsdag. Vi kommer nog vara isar pa var brollopsdag (igen!). Men jag har lovat att lader-brollopet, det ska minsann firas. Inga vantar behovs har inte. Solen stralar och det ar ca 20grader varmt och mycket najs i tradgarden. Kram!