måndag 23 juni 2008

TeamGlobal goes biking!


Kl 11 träffades väl valda delar av TeamGlobal vid Gamla IP för dagens event - BikeTour i Malmö. De som var på plats var djupadal, Landby, Jomsberg, grannen, Sobchak, Loe, jag och stOrOle.

Team Goose har placerat ut 6 cachar i Malmö med omnejd som man tar med cykel. I varje cache finns en ledtråd till den sjunde cachen som man alltså inte kan ta förrän man plockat de andra. 100 m från start small djupadals däck tur att grannen var med i följebil. Eftersom det bara är några veckor kvar tills hon ska få barn skippade hon cykeln idag och körde följebil, djupadal tackade och hoppade in vilket i slutänden skulle visa sig inte var ett så dumt beslut. På väg mot cache 2 började regnet strila, äh tänkte vi bara ett ljummet sommarregn inget att bry sig om. Dessvärre började regnet tillta och vid cache 3 hällregnade det. Tack och lov var det inte kallt ute. Trean var coolt placerad, den tror jag att jag gillade bäst. Därefter började cykelturen ta sig in i områden och på cykelstigar som jag sällan besöker, Kroksbäck, Holma, Kulladal, Lindängen etc fjärde cachen var inte helt lätt då koordinaterna inte riktigt visade vart man skulle, men skam den som ger sig stOrOle hittade den tillsist. Nu hade vi tack och lov uppehållsväder vilket vi även hade vid cache 5. Här passade vi även på att fika. Här har jag definitivt aldrig varit, i en park mellan tvhuset och moskén. Lagom till att fikan var uppäten kom regnet igen denna gång ännu mer. I ösregn tog vi oss till cache 6 där vi skulade under ett träd för att klura ut var den sjunde cachen kunde vara. Alla var rörande överens om att vi troligtvis skulle in till city igen. I 45 min stod 7 dyngsura muppar och letade efter den sista cachen på en cykelstig på Lugnet i centrala Malmö - ingen cache hittades, jäkligt tradigt.

Jag har kontaktat team Goose via geocachinghemsidan och Magnus har lekt lite med ledtrådarna och ska testa ett annat alternativ på väg till jobbet idag. Hoppas vi hittar den sjunde det hade varit skönt att ha Mission Completed!!

Inga kommentarer: