söndag 22 juni 2008

Så jäkla skönt att slappa

Midsommardagen framskred i ett väldigt lugnt tempo. Samtidigt som ena sidan av mig kan få lite smått panik över att en värdefull ledig dag går till spillo så kan den andra sidan av mig inte mer än njuta av att göra absolut ingenting!

Vaknade vid 9 medan söte Ole sov vidare till 11. Satt och laborerade lite och ändrade utseende på Minirossobloggen la in bilder från kameran och drack gott chai-te.

Därefter blev det ett nästan obligatoriskt besök på Wilma och inom villan för att få koll på ett nyckelskåp som trixat.

Sedan blev det en timme på locket innan jag gjorde ett mastodontryck och rensade ur de tre garderoberna in till "Jonas" rum i hopp om att hitta 5 par skor som jag är av med! Garderoberna blev väldigt fina och vi hittade extranycklarna till mamma och pappas lägenhet som vi varit av med i 6 månader men några skor hittade jag inte.

Lisa och Jens kom förbi och hade med sig ingredienser till en lovely potatisgratäng, vegetariska biffar till det - mums riktigt gott. Eftersom svåger och svägerska målar om golvet hemma i huset så sov de över hos oss! Men innan det var sovdags så fick vi dels uppleva en härlig runda på fältet där Loe träffade blandrasen Ragnar (Schnauser-Vorsteh) en ganska ruggig match mellan Holland-Ryssland där Ryssland gick hem som vinnare trots köande, svettlukt och plastjackor!

Snart frukkitime och därefter cykelcacharrunda!

Inga kommentarer: