tisdag 24 juni 2008

Sex and the city

Fakta - jag har inte följt Sex and the City slaviskt genom åren.

Fakta - jag missade troligtvis alla avsnitten i de första tre, fyra säsongerna

Fakta - jag missade inte att gå och se Sex and the City - the movie igår

Fakta - jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde igår på bion!

Jag rekommenderar ALLA gammal som ung, kvinna som man, fan som icke-fan att gå och se denna fantastiskt roliga, snitsiga, ljuvliga film om fyra helt otroliga kvinnar, som pratar i ett, är hysteriska, hopplöst romantiska, vulgära och framför allt jäkligt roliga!

Inte blev det sämre av att jag var och såg filmen med fyra av mina bästa vänner som stundtals också pratar i ett, är hysteriska, hopplöst romantiska, vulgära och framför allt jäkligt roliga!

Hade jag haft råd och tid hade jag lätt kunnat gå och se om filmen ikväll igen och jag har redan fått Ole att gå med på att se den så fort den kommer på dvd. På typiskt tjejmanér gick vi givetvis igenom filmen och karaktärerna efteråt över ett glas alkoholfri drink för min del, Cosmopolitan för de andra. Den karaktär som jag beundrar mest är nog ändå Miranda, hon är klarsynt, snabb i käften och har koll. Men utan tvekan ur underhållningssynvinkel finns det bara en som räknas och det är Samantha. Nedan kommer mitt favoritklipp från Sex and the City (dock ej från filmen):



Filmen har i alla fall gjort att min arbetsdag idag kommer att gå hundra gånger snabbare än gårdagens och har jag minsta lilla tråkigt kan jag bara tänka på någon av scenerna i filmen. Bifogar till sist den "officiella" movie trailern för filmen. Har du inte sett filmen bör du inte se trailern, som alltid avslöjar trailern mer än den bör. Har du däremot sett filmen kan du utan tvekan se trailern och återuppleva några av de härliga scenerna från filmen! Pernilla och Susanna som tyvärr inte var med igår - ni MÅSTE gå och se filmen!

Inga kommentarer: