fredag 29 juni 2007

Lantis!

Som Malmöbo ser jag mig själv som en storstadsmänniska. Tycker själv att Malmö är stort och att vi har allt man kan önska sig. Befinner mig just nu i Stockholm och inser att Malmö kanske inte är så stort i alla fall. För att tala ur kvinnlig vinkel så är det ju så att affärerna här är sååååå mycket större och utbudet är så mycket bredare, stort plus! Fastän jag inte skulle handla något kom jag hem med ryggan full. Ett stort minus som jag inte upplever i Malmö är att alla stressar. Jag tror inte jag har sett en enda som har gått sakta etc utan allt är hektiskt och full rulle vilket dessutom medför en massa liv. Även om det ibland är högljutt och stökigt i Malmö så kan du ändå för det mesta hitta ställen där det är lugnt och skönt, ännu så länge har jag inte hittat något sådant ställe här, inte ens på vandrarhemmet där vi bor. Något som kallas för Stockholm Summer games som jag inte har minsta aning om vad det är genomförs just nu vilket resulterar i att hela vandrahemmet är fullt med barn i åldern 8-15 år och vilket liv de för!!

Nåväl nu ska jag inte klaga för det är himla kul att vara här och ännu roligare blir det då jag om en timme ska träffa min kompisar från reseledartiden!! Ska bli så himla skoj!!

Inga kommentarer: