torsdag 28 februari 2008

tonårsproblem

varför ser jag ut som om jag vore 14 år i ansiktet. Varje dag tampas jag med finnar i olika storlekar på hakan, hårfästet, pannan och mellan ögonbrynen. Det har intensifierats senaste halvåret men sedan 5 år tillbaka har jag haft mer eller mindre finnar non-stop. Blir så jäkla avundsjuk när jag ser på mina kompisar som inte alls lider av detta och som på sin höjd har några pormaskar eller kanske om det är riktigt illa en röd prick i kvartalet.

Jag som inte är någon sminkguru måste varje morgon kladda in ansiktet i täckfoundation som gärna bättras på under lunchen, något som aldrig förr har hänt i mitt liv. Jag hade som motto för några år sedan att var man lika snygg med som utan smink så var man snygg, men så är inte fallet för tillfället, utan smink ser jag för jävlig ut rent ut sagt.

Var inne hos nått "hudinstitut" i Limhamn och köpte presentkort på ansiktsbehandling innan jul men har inte fått tummarna loss att använda det. Hon sa i alla fall att finnarna ser ut att vara "hormonella" förmodligen skriker min snart 30 åriga kropp efter barn, familj mm utan att jag märker det själv och för att jag ska bli uppmärksam på detta så får jag finnar. När man var liten brukade man ju ta en hög med småsten och slänga upp och säga "hur många barn får jag när jag blir stor". Om jag skulle göra samma sak med mina finnar borde jag ha ett utslitet och söndrigt underliv vid det här taget efter 100 tals förlossningar, jag är såååå jävla less på det för tillfället.

Hoppas Livignosolen kan åstadkomma underverk

puh dags för lunch

1 kommentar:

Anonym sa...

Va äckligt det lät... Så hemskt är det inte! / S