torsdag 28 februari 2008

resa

är mitt liv!
Tror ärligt talat att om jag hade haft tillräckligt med pengar så hade jag rest - alltid! Det är helt enkelt livet!

Topp fem just nu är:

Livigno - dit åker jag om lite mer än ett dygn. Skidresa med alla dess ingredienser men med några riktigta feta plus. + att jag åker med min man och 9 av våra närmsta vänner. + att Katarina hänger med, tror inte jag rest med henne tidigare om man bortser från scoutläger. + att jag fått blodad tand beträffande längdskidåkningen.

London - över påsk åker jag till London och hälsar på min barndomsvän Malin som bor där sedan 8 år tillbaka. Det är alltid lika kul att åka och hälsa på henne och hennes man, denna gång med besök på Isle of Wight samt att vi får träffa deras vänner.

Budapest - schpaaaa weekend med Katarina, andra gången på mindre än ett halvår som jag reser med Tutti - najs. Schpaa, god mat, Tukayvin etc.

USA - i min fantasi åker jag och Ole inom en inte alltför lång framtid till USA. Blev grymt sugen när mina föräldrar berättade att de ska åka till USA's östkust i maj i tre veckor.....jag vill också. Dollarn är ju nere och sniffar på 6 kronors strecket och personligen är jag väldigt förtjust i landet i väster. Hmmm nog läge att börja planera.

Thailand/dykning - igår hemma hos våra goda vänner Daniel och Charlotte så kom givetvis dyksemester på tal. Vi är ju alltid sugna på dykning om det så är i Thailand, Oman, Egypten, Borneo, känns som att vi ska göra slag i saken och åka iväg tillsammans med Charlotte och Daniel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart sitter man i backen i solsken och dricker Irish coffee. Wunderbar! Kram, Tutti