torsdag 4 oktober 2007

vad ska man äta till lunch?


så är jag tillbaka till det här eviga trixandet med vad man ska äta till lunch.
1) Det lättaste är ju givetvis att gå till någon av Limhamns lunchrestauranger. Faktum är att utbudet är helt ok med tanke på att Limhamn bara är en del av Malmö och inte i själva city. Men att äta ute varje dag är inte bara onyttigt utan också dyrt i längden.
2) Det bäste hade ju varit om jag vore så smart och huslig att jag lagade mat varje kväll och medvetet lagade lite extra så att man hade en portion till dagen därpå. Men först och främst lagar jag inte mat varje kväll, för det andra så lagar jag inte alltid för mycket mat, och för det tredje blir det ofta "middag" till lunch och det tycker jag ibland är lite för mycket.
3) Ett annat alternativ är ju att handla mat på Hemköp eller var man nu handlar och ta med sig och tillaga på jobbet, men med en ganska begränsad tillagningsyta, redskap och tid så har det inte hänt särskilt ofta.
4) Det som jag oftast gör är att jag köper keldas soppor och värmer och till det blir det knäcke med diverse pålägg, men fy satan vad trött man kan bli på dessa soppor.
Har du något tips på vad jag kan göra till lunch....

1 kommentar:

Magnus sa...

Mitt tips är att laga lite mer hemmavid dagen innan. Hemlagat är
nästan alltid bästa och billigaste alternativet. Även om jag själv är en krogmänniska är det inte ofta det slår det hemmlagade moset!