tisdag 9 oktober 2007

JAG HATAR RULLSKIDOR

för er som läst här på min blogg ett tag så är ni medvetna om att jag och min kompis Lina fått för oss att genomföra en tjejklassiker. Vi startade för 1,5 vecka sedan med att springa Lidingöloppet 10 km. Siktet är nu inställt mot Tjejvasan i slutet av februari. Kruxet är att jag aldrig åkt längdåkningsskidor i hela mitt liv.

Sagt och gjort, i lördags inhandlade jag och Ole rullskidor, och igår bar det ner till Limhamnsfältet för att testa och JAG HATAR DET! Jag känner mig som Bambi på hal is, jag ramlade 5 gånger, jag har inget flyt, kommer i otakt, kör in skidorna i varandra och de som vi mötte där nere måste ha fått sig ett gott skratt. Det värsta är att Ole är så snäll och omtänksam medan jag står och skriker fula ord över att det går så himla dåligt.

Men skam den som ger sig, ikväll är det scouter så då hinner jag inte, men imorgon testar vi igen. Troligtvis på Bulltofta....to be continued!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cheeese! Guess who :)

Lisa sa...

you go Girl!