måndag 1 oktober 2007

ont i knät


Så var det oktober....redan! Över två veckor har gått sedan vi gifte oss och jag kan fortfarande inte förstå att det är sant. Däremot kan jag med all säkerhet säga att jag sprang Tjejlidingöloppet igår. Det både vet och känner jag. Knät stod inte riktigt pall för den stockholmska terrängen som är betydligt mer kuperad än vad den i Malmö är. Vill inte sitta här och verka störig men sträckan, 10 km, är inte det som jag bävade för utan just backarna och det var backarna som tog knäcken på mig. Tiden blev 1 timme 12 min, inte illa pinkat för en som vilat sig i form, bokstavligt talat. Nåväl, såväl knä som övrig kropp känner att den fått röra på sig och det med råge. Hade egentligen tänkt börja träna på F&S idag, på mitt favvopass kl 20 på måndagar, men idag får jag stå över, knät pallar inte. Känns i alla fall toppen att äntligen vara på gång med Tjejklassikern. Jag och Lina ska gå ut och kolla rullskidor i veckan så att vi kan träna inför nästa lopp - Tjejvasan i februari. Hua!

Inga kommentarer: