söndag 18 april 2010

Konfaledare?

Borglig vigsel och namngivning istället för dop, självklara val för mig och äkta maken. Trots detta inleder jag i år min karriär som konfirmationsledare, spännande. Dock kan tilläggas att det blir en del av mitt jobb och att jag kommer att få vanlig månadslön för mina aktiviteter.

Scouterna har sedan 1983 arrangerat scoutkonfirmationsläger ute i Torna Hällestad i distriktets och Slottis hus, Gamlegård (som båda husen kallas). I år kommer 24 hormonstinna 14-15 åringar invadera husen under 4 intensiva veckor i juli. Jag har blivit tillfrågad av ansvarig ledare att som resurs från distriktskansliet hjälpa till under lägret. Eftersom vår sommarsemester redan var planerad kommer jag i år "endast" att vara med de två första veckorna. Om jag blir tillfrågad fler gånger framöver kommer jag troligtvis att vara med alla fyra veckorna. Jag ser detta som en enorm fördel i mitt jobb, vilket jag vet att många andra inte gör:

+ 4 veckors fantastiskt läger - betalt
+ Torna Hällestad med underbara omgivningar mitt under sommaren.
+ ett härligt ledargäng som jag tror jättemycket på
+ fantastisk ungdomsverksamhet som ger minnen för livet
+ kan det bli bättre för Truls? 4 veckor spring och lek i skog och mark, med massor av vänner runt omkring inte bara på konfan utan även i form av släkten som ju bor i TH.

Efter helgens planering och förträff med konfirmanderna idag ser jag ännu mer fram emot sommarens äventyr än innan!

(för er som inte vet så står Dalby församling för undervisningen, medan vi scouter står för allt det andra!!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Va roligt! / Susanna