tisdag 18 maj 2010

En månad mellan inläggen

är kanske längsta laget, men så blir det när man har galet, med betoning på galet, mycket att göra på jobbet. April och början på maj är nog det mest intensiva jag upplevt i jobbväg sedan högsäsongen på Tenerife och det var ju trots allt 7,5 år sedan. (det heter visst att tiden går fort när man har roligt!) Samtidigt som jag varit väldigt trött och ibland svurit över att jag inte fått tiden till att räcka till är det ändå härligt när alla pusselbitar faller på plats och man inser att man gjort ett jäkligt bra jobb och dessutom att människor runt omkring en är nöjda med sin insats!

På jobbfronten kan jag väl annars meddela att min provanställning övergått till fast anställning och att jag åker upp till förbundskansliet i Stockholm i nästa vecka på min första "riktiga" tjänsteresa - känns stort....eller inte!

Truls har fått dagisplats. Se upp i backen Häxans hus för nu blir det inte lugnt en sekund! 9 augusti börjar Truls på Stock och sten, utomhusförskolan, i Pildammsparken. Avdelningen heter Häxans hus och i princip är barnen ute hela dagarna. Frukost serveras inomhus för de barn som blir lämnade mellan 7-8.30. Upphämtning sker också inomhus mellan 16-17. Lämnar man efter 8.30 eller hämtar innan 16 gör man det i parken, där barnen spenderar dagarna. Jag inte bara tror utan vet att Truls kommer att ÄLSKA dagis och han kommer att må så himla bra av att vara ute och röra på sig, få frisk luft, upptäcka naturen och få leka med en massa andra barn. Jag har redan planer på hur jag stimulera hans finmotorik med Lego, pärlplattor, pyssel, kritor etc. Han ska bara bli lite större så sätter jag igång!!

Om en vecka Blodomloppet och om 3,5 vecka Broloppet. Är förkyld och har ont i benhinnorna så just nu vilar jag mig i form, men det går nog bra!

Inga kommentarer: