söndag 15 november 2009

för nästan exakt 11,5 månad sedan föddes Truls. Samtidigt som det känns som igår så känns det som att det är väldigt länge sedan! Nu går en era i graven - imorgon börjar jag arbeta, om än bara på halvtid.

Vår prins ligger för närvarande och sover i soffan där han deckade i mammas famn medan jag satt och tittade på Körslaget - repris!! Helgen har varit otroligt seg (en kombination av förkylning och Kretsledarfest i fredags) men desto mer tid har jag fått tillsammans med Truls.

Det går inte i ord att beskriva hur mycket jag tycker om honom. Varje blick han ger, varje litet ljud som kommer ur honom, varje blöja han producerar, varje andetag han tar så producerar han bara kärlek till mig och Ole. Tänk att vi två fick en så fin pojke - finast i hela världen.

Nu blir det sakta men säker nedtrappning av föräldraledigheten och sen tar pappa över, det vet jag att både Ole och Truls ser fram emot. Mina älsklingar kommer att få det så kul nästa år.

Nu tar jag och fokuserar på mitt nya jobb, spännande!

2 kommentarer:

Katarina sa...

Vad fint! Puss och kram.

Malin sa...

Ha det super pa jubb!