onsdag 11 november 2009

2 sidor av samma mynt

å ena sidan är jag sjukt taggad och längtar ihjäl mig tills jag ska få börja jobba på mitt nya jobb. Har inte vågat skriva något här på bloggen tidigare men måndagen den 16 november börjar jag ny anställning som scoutkonsulent för Södra Skånes- och Kulla scoutdistrikt. Det ska bli urkul och personligen vet jag att de verkligen fått rätt person på rätt tjänst. Det här jobbet passar mig som handen i handsken. Börjar jobba 50% fr o m måndag till årsskiftet och efter årsskiftet då Ole går på sin föräldraledighet så börjar jag jobba 100%. Det ska bli himla kul!

å andra sidan så innebär detta att min föräldraledighet håller på att ta slut. 5 dagar kvar och jag har stundtals ångest över detta. Dels är det bara till att inse att jag trivs som fisken i vattnet med att "inte ha något att göra". Mina dagar bara flyger fram i alla fall och det är nog tack vare att jag är så engagerad i så mycket så att jag, trots att jag är ledig, fyller dagarna med intressanta uppgifter, dels så svider det i hjärtat av att inte få träffa Truls non-stop. Visst kan jag vara lätt irriterad när han skriker oavbrutet men det finns ingenting som kan jämföras med honom. Usch vad jag kommer att sakna honon.

Inga kommentarer: