fredag 6 februari 2009

Sova


klockan är 7.19 på morgonen och för första gången på över 2 månader har jag fått sova 6,5 timme i sträck!! Lille Truls har alltså för första gången insett att man inte är i jätte behov av det där målet mat mitt i natten. Ole och jag håller tummarna för att detta inte är en engångsföreteelse utan något som vänds till en positiv trend! Faktum är att jag har hört talas om att några spädbarn i 2-3 månaders åldern av sig själva börjar sova mer och inte behöver mat nattetid. Tror jag låter februarimånad löpa ut och har Truls inte själv insett att han inte behöver mat på natten så är det nog dags att lära honom det! Det finns lite metoder för att få små barn att sova hela natten som jag nog tänker pröva på i sådant fall, men som sagt fler nätter likt denna så är jag mer än nöjd!

Inga kommentarer: