fredag 13 februari 2009

dåliga tankar

än så länge vill jag hävda att jag stormtrivs i min roll som mamma. Finare pojke än Truls får man leta efter! Men det är ju hemskt vad han växer mycket. Igår på BVC vägde han 6260 g och han är bara 2,5 månad.... tittar man på mitt och Oles gamla BVC-kort vägde vi över 6 kg när vi var 5 månader gamla. Vet att jag inte ska fokusera för mycket på det, men av någon outgrundlig anledning gör jag det :-( vägningen igår var sk spontan när jag ändå var i närheten, "riktig" vägning ska vi inte göra förrän om 2,5 vecka, då måste jag fråga om han ligger i "normal"kurvan. Söt är han i alla fall, otroligt söt om jag ska vara riktig ärlig och bäst av allt att nu får man respons av honom, leenden, händer och ögonen säger mer än tusen ord. Dessutom börjar han bli riktigt stark i ben, armar och framför allt i nacken. Fortfarande slänger han iväg huvudet i olika riktningar men inte i alls lika stor utsträckning som tidigare. Häftigt är det i alla fall att få följa den lille människans utveckling.

Inga kommentarer: