tisdag 3 februari 2009

Tiden går och går aldrig stilla står

tjena hej vad det ska vara svårt att få tiden att räcka till och framför allt att få till några rader på min kära blogg.
Truls är 2 månader och 2 dagar idag och dessa första 9 veckor har varit helt underbara. Trodde aldrig jag skulle kunna bli så barnfokuserad som jag är för tillfället, men det var inte alls så svårt att trilla i den fällan!!
För två veckor sedan blev hela familjen sjuka och något jag inte heller visste att det är ganska påfrestande att vara sjuk med hög feber och samtidigt ta hand om en sjuk bebis. Man känner sig ganska hjälplös och frustrerad när man inte kan tolka lillkillens signlaer, man har ju inte minsta aning om han har ont i halsen, i öronen, i magen eller om han bara har en dunderförkylning?
Dock börjar jag komma in i det mer och mer, och det är inte längre lika stora projekt att ta sig ner i stan, träffa kompisar etc. Imorgon blir det efterkontroll hos mödravården och då får vi hoppas att jag får ok att börja träna. Har sällan längtat så mycket efter att få träna som jag gör just nu! Kom i mina gamla jeans idag vilket betyder att lår och rumpa är tillbaka i normal size igen, däremot är min mage en enda stor jäsdeg. Undrar om den någonsin kommer att återfå sin form?
Mitt mål är att komma ner i 60 kg undrar om jag klarar det? Jag återkommer på den fronten

Inga kommentarer: