måndag 13 oktober 2008

Plånbok


Sommaren 2006 känns för tillfället som en evighet sedan, men i sanningens namn är det bara 2 år sedan. Otroligt mycket har hänt sedan dess...nåväl det var inte det jag skulle berätta.
Sommaren 2006 var jag och Ole i Berlin och var en del av det gula folkhavet som invaderade Olympiastadion när Sverige mötte Paraguay i fotbolls VM. Resan dit var kul, Berlin är en fantastisk stad och matchen var en onceinalifetime-upplevelse. Dessutom träffade vi otroligt mycket vänner nere i Berlin som också fått biljetter till matchen, bl a Mange, Roger, Jens och hans vänner, Calle m fl.
För att föreviga denna resa och VM köpte jag en souvenir i form av en plånbok i blått tyg med VM loggan på. Inte kunde jag då tro att denna tämligen grabbiga plånbok skulle bli min trotjänare i över två år! För några månader sedan fick jag en kommentar från någon, har glömt vem, om att det där kanske inte var den snyggaste plånboken man kunde ha, och sedan dess har jag så smått börjat leta efter en uppföljare. Lättare sagt än gjort!
I lördags skedde det! På ICA Maxi av alla ställen hade de försäljning av plånböcker precis utanför butiken och där, av alla jäkla ställen, hittade jag en mycket snygg kvinnlig plånbok i vinrött skinn! Jag är väldigt nöjd!! fast jag har inte lika fina minnen från Ica Maxi som från Berlin!!

1 kommentar:

Jens sa...

Inga fina minnen från charkdisken?
/Lisa