onsdag 30 januari 2008

Inställt

Ibland undrar jag hur folk tänker och framför allt hur mina miniorscouters föräldrar tänker. Vi valde inför den här terminen att ha första övernattningen ute på Gamelgård i Torna Hällestad realtivt tidigt eftersom det ändå händer så mycket under våren. 4....ja ni läste rätt 4 barn anmälde sig och tyvärr måste vi ställa in. Ena sidan kan jag tycka att det är skönt för då hinner jag med en massa annat i helgen men ska sanningen fram så tycker jag det är jätte tråkigt, både för oss i ledarlaget som har planerat en toppenhelg med rymdtema men FRAMFÖR ALLT för de 4 killarna som anmälde sig och som verkligen vill med....

Jag har varit miniorscoutledare nu i 3 år och den kullen som vi har i år är väldigt härliga barn men jag vet inte riktigt vad jag tycker om deras föräldrar. De tror att vi ledare på något magiskt vis kan läsa deras tankar. Det där med lappar funkar inte alls och vi får så lite/dålig respons från föräldrarna. Innan terminsstart skickade vi ut 3 lappar till barnen med post, nästan ingen har returnerat lapparna. Jag förstår inte vad som är problemet? Hoppas att jag inte blir likadan när jag får barn.

Nåväl försöker hitta musik som jag ska ha i min iPod när jag genomför tjejvasan. För att jag ska känna mig taggad är musik a och o och jag måste ha BRA musik i lurarna under de 3-5 timmarna som jag kommer att vara ute i spåret. Senaste tillskottet till Cissi goes Vasa samlingen är Klerup feat Robyn i nån voodomix übernajs! Sen kan jag väl villigt erkänna att jag även tycker att det är en ganska kul grej det här med att lägga upp klipp från youtube på bloggen, det har jag inte fattat hur man gjorde tidigare!!

Inga kommentarer: