torsdag 10 januari 2008

Audi vs Honda

Igår fick jag rycka ut på en akutinsats då min svågor, svärfar och hans sambo blev ståendes på väg 11 vid Staffanstorp då Audin som de färdades i bara la av så där mitt under resan. I rasande fart tog jag mig ut till stället från jobbet i min och Oles sunkiga Honda. Väl på plats börjar det divideras om vi ska bogsera eller bärga Audin. Hade det varit dagtid hade jag nog bogserat men att bogsera i 30 km/h på 90 väg i mörker kändes inte rätt, sagt och gjort Jens ringde efter bärgningsbil och det bestämdes att han skulle stanna i Audin och att jag skulle köra hem di gamle. Då kunde vi snabbt konstatera att eftersom jag ställt Hondan i 10 minuter med ljuset på och vårt bilbatteri suger fetballe så startade inte Hondan. Där stod vi som fyra fån med två obrukbara bilar..... vi löste det hela med att jag och Jens puttade igång Hondan med svärfar vid ratten och tack och lov gick bilen igång. Jag körde hem di gamle till Malmö och åkte sedan till Lund och hämtade Jens som blivit bärgad dit tillsammans med bilen. Väl hemma kunde jag pusta ut och konstatere att dagens äventyr förde något gott med sig trots allt - i baksätet på Hondan låg, när jag kom hem, Lisas och Jens GPS som de varit av med jättelänge. Troligtvis har den hamnat i springan mellan sätet och ryggstödet i baksätet! Sen blev det Grammisgala resten av kvällen och man kan än en gång konstatera att svenska folkets smak är sisådär. Jag vet inte ifall jag är ensam men att utse Kent till årets grupp och årets album är för mig helt otänkbart.....

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för ditt stöd i dessa hårda tider =)

Anonym sa...

Kul att din favis vann en del. Helt okej musik och lite gulligt småblyg. Dock lacka på Säkert som ville avskaffa kategorierna bästa kvinnliga artist/bästa manliga artist. Allting kan inte sönderanalyseras ur ett feministiskt perspektiv. Tänk om priset slås ihop och en männen vinner 2 år i rad, ja, då är det fel. Jag vill se hälften män och hälften kvinnor i 100 m finalen i Peking i sommar! Jag blir så matt men jag tycker Kent är bra och värdiga vinnare. Kram, Tutti

Jens sa...

Ringde Audi-verkstaden idag, lite rädd för att det skulle bli dyrt att laga, men...
De hittade inget fel på den, hade bara satt i nycklarna och startat den. Så nu blir det buss till Lund och hämta den. Får se hur länge den rullar.