lördag 26 januari 2008

Tiden går snabbt när man har roligt! Det är väl därför som jag inte haft tid att skriva något på nästan två veckor!

Äntligen börjar vi få helt ordning i "nya" lägenheten. Vi fyndade en soffa för 250 kr på blocket och när den väl kom på plats så kunde vi börja möblera i vardagsrummet på riktigt! Sagt och gjort, vi flyttade ner hela soffmöblemanget en bit från fönstret och gjorde en riktig sittyta där många människor kan vara, två stora soffor, två fåtöljer, en mujipuff (vilken jag återkmmer till snart) och två pallar. För mig och min älskade så är ett stort umgänge a och o det är därför vi investerat i stort matsalsmöblemang och nu också stort soffmöblemang. Vet inte vad det är som är anledningen men det där med att bara en bästis som man umgås med i tid och otid är inte riktigt min grej och har aldrig vart så. Även när jag var liten så var jag aldrig bara med en kompis utan har alltid haft många i min omgivning och det var väl även därför som "gänget" funkade så bra under hela högstadiet och en bit in på gymnasiet. Jag kan verkligen sakna den tiden och framför allt en del personer från gänget som man inte träffar längre lika ofta. Sen ska man ju inte förglömma att Ole kommer från en familj som förgrenar sig långt ut i pereferin så han är ju också ganska van och glad i stora sällskap.

Vi har försökt synka våra kalendrar och kommit fram till att vår planerade födelsedagsfest/inflyttningfest troligtvis inte blir förrän till påsk. Nu låter det ju faktiskt lite värre än vad det är för påsken i år är väldigt tidigt redan i mitten av mars.....undrar om folk tackar nej för att det är på påskdagen? För ha mina tentakler ute och försöka känna av hur folk reagerar på det.

Efter nästan totalt 2,5 vecka med Bengtsson är både jag och Ole ganska övertygade om att vi skulle bli väldigt bra hundägare. Därför har vi påbörjat projekt - övertala Oles systrar om att deras hundar hade blivit bra föräldrar! - dvs para Bengtsson (som förövrigt är världens bästa hund alla kategorier; blandras New Foundland/Schnauser mm) med Saga (brun labrador) så det kunde komma ut små söta bruna mini-Bengtssons! Jag hade inte tvekat en sekund om den möjligheten hade funnits.

Scoutterminen har dratt igång och jag är faktiskt taggade, förra terminen var jag lite off och inte särskilt engagerad men nu känns det som att den här terminen kommer att ge mig mer.

Bara 4 veckor till vasaloppet, puh, 5 veckor till Livigno och bäst av allt jag och tutti har bokat resa till Budapest i början på maj - NAJS!!!

Varför har jag inte 52 veckors semester?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Cissi!

Trevligt med en uppdatering :-). Hade - trots mitt ganska stora symtom- och sjukdomsintresse börjat tröttna på nyheten om förkylningsblåsan :-).

Ni är SÅ SNYGGA på bröllopsfotot här på bloggen förresten - vilken bild!!!

Allt väl i Ume.

Kram Annica

Lisa Formare sa...

Hej lilla-c!

Harligt att lasa om livet dar hemma, fast nu langtar jag hem annu mer. Och att sitta i ert nya soffmoblemang! Vad skont att ni antligen forstatt att ni ocksa ska bli hundagare! Vanta bara till nasta sommar nar Loes foraldrar har pippat till sig annu en kull :)
Fast jag hade inte rekomenderat nagon att ta samma korsning som Loemannen! Det finns nog battre kombinationer. Beagle tex. Nasta ar nar ni planerar er semester sa far ni val lagga dom pa raken, du tar dina fem veckor forts och sen tag Ole sina, sa har ni tio veckor med valpen, och sen ar han tillrackligt stor for att hanga med pa jobbet. Tank pa att Loe var med pa mitt jobb nar han bara var nio veckor. Men sa hade jag inget anstrangade jobb heller och valdigt forlatande chefer. Naja, hur det an blir sa bli rdet nog bra!
Kram pa dig!