fredag 14 december 2007

sova på soffan

fick jag göra i natt. Jag och Ole har en förhållandevis liten säng, 160 cm bred, vilket många, inte minst mina föräldrar, har väldigt svårt att förstå att vi får plats i. Dessutom har vi bara ett normalstort täcke som vi delar på - men faktum är att det inte är ett problem. Vi sover väldigt gott alla nätter!!! - förutom då vissa nätter och natten till idag var en sådan.

Ole har varit på julbord med jobbet en tillställning som säkerligen var väldigt rolig med massor av god mat, presenter och karaoke. Ole ramlade in kl 02.49 och fram till dess sov jag väldigt gott. Ole försökte konversera en stund men jag fick i princip bara fram att de gått till ett ställe som hette Tahiba (??) imorse fick jag reda på att han menade Centiliter & Gram, ganska udda förkortning han fick till!! Nåväl, en halvtimme efter han drösat ner i sängen börjar dels de fantastiska snarkningarna som i vanliga fall brukar försvinna om man buffar i sidan lite men med alkohol i kroppen så IKKE. Dels så räcker helt plötsligt de 160 cm inte till. Ole vill gärna med sin alkoholtyngda kropp ha 140 cm för sig själv, och visst jag är väl inte fet men 20 cm är för lite även för mig. Efter några helt misslyckade försök att få honom över på "hans" sida så gav jag upp. Tacka gud för Ikeas Nikkala soffa som både är mjuk och tillräckligt lång och bred!! Där sov jag gott de sista timmarna innan det var dags att studsa upp till jobbet - då sov Ole också väldigt gott. Ska nog ringa och väcka honom nu!!

Ikväll är det dags för mitt jobb att ha julbord - får se hur mycket säng jag kräver i natt!!

Imorgon flytt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hade han sina blåa jeans på sig :) Kram, Tutti

Lisa Formare sa...

Jag känner igen det där väldigt mycket! Väldigt mycket!