tisdag 25 december 2007

God fortsättning!

Ja det säger man väl fr o m juldagen och några dagar framåt!
Har varit värdinna för min första jul någonsin och det förlöpte väldigt väl. Både min och Oles familj var representerade och det blev faktiskt väldigt lyckat. Dopp i grytan, julklappsutdelning, knyt-kalas-julbord och gröt - alla viktiga ingredienser var med. Vi fick ett generöst bidrag av mina föräldrar till nya lägenheten som jag så där spontant känner ska gå till en ny diskmaskin, men jag får se vad maken har för åsikter om det, tror inte han är så svårflörtad på det förslaget.

Annars har sista veckan förlöpt bra men det har varit mycket att stå i. Lägenheten är till viss del fortfarande kaos men ser idag bättre ut än någonsin tidigare. Nästan alla kartonger är tömde och vi börjar hitta bland prylarna. Har en vision om att jag ska få ordning i köksskåpen idag men jag vet inte ifall jag pallar. Tre dagar innan julafton började jag känna av höstens/vinterns första förkylning och den bröt ut lagom till julafton är därför tämligen hängig just nu, men det kan också vara de urdåliga tv-serierna som jag slötittat på under förmiddagen som bidraget till att jag har noll energi just nu. Måste nog få i mig något att äta, kanske jag ska ta rester från gårdagen - vi fick sjukt mycket över - men vi hade inga påsar att lägga resterna i så det slutade med att vi la det i hundbajspåsar!!

I eftermiddag kommer Malin förbi, vi käkar nog middag tillsammans innan vi beger oss hem till Lina och Mårten. De har kombinerad jul/inflyttningsfest som brukar bli hyffsat vilda. Får se hur mycket och länge vi pallar! Annars känns det gudagott att vara ledig i morgon också och vetskapen att jag bara ska jobba två dagar innan det är dags för långhelg igen känns helt underbar!

Tror jag sätter i en rulle med kommissarie Morse och softar vidare- so long!

1 kommentar:

Lisa Formare sa...

Tack för en mycket trevlig julafton! Hoppas din förkylning är bättre, min är mycket värre tyvärr. Usch, fram med honung och halstabletter.