tisdag 27 november 2007

Flytta hem igen


Ja så har det då äntligen skett det som jag och Ole gått och väntat på hela hösten - vi har efter många om och men fått tillgång till en ny lägenhet. Egentligen är vi inte i behov av en ny lägenhet men under hösten har vi fått erbjudanden om 3 stycken som vi blivit snuvade på mitt framför ögonen, så när den fjärde dök upp för ca en månad sedan så trodde vi knappt att det var sant. Skillnaden denna gång är att det inte är Sundsfastigheter som är husägaren utan vår kära nuvarande hyresvärd Åbergs fastigheter.

För att göra en lång historia kort så ringde min scoutkollega Anna och meddelade att hennes mamma skulle flytta från sin lägenhet. Sagt och gjort vi ringde till Åbergs och meddelade intresse. Veckorna gick, vi glömde bort, och helt plötsligt så ringer vår hyresvärd i slutet på förra veckan och pang bom här står vi 5 dagar senare med en lägenhet på 113 m2 med havsutsikt - det kan faktiskt inte bli bättre! Litet smolk i bägaren är väl att vi hamnat i samma trappuppgång som mina föräldrar. Det är i närmaste laget men vi är väldigt överens om att det inte ska bli en massa spring i trappan mellan lägenheterna och att vi ska leva våra liv precis som vi gör nu. Får se hur bra det går!! Jag är nog mer skeptisk än vad Ole är så det får jag ju ändå se som ett plus.

Kontraktet skrivs på imorgon och då hoppas jag att vi även får lite besked om renovering etc för vi tar nämligen över lägenheten redan den 15/12!! I lägenheten ingår tvättmaskin, torktumlar och diskmasin och det e najs!

Så alla ni som inte ändrat min barndomsadress i era adressböcker kan ju låta den stå kvar för nu får jag samma adress igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läckert, jättekul. Men vad händer med glöggmyset? Kram, Totutottoti

Cissi - sa...

tyvärr får jag nog göra dig besviken, glöggmyset lär nog inte bli av i år, men det blir ju feting inflyttningsfest kombinerat med två födelsedagsfester i januari! that's a promise!!

Anonym sa...

helt sjukt och ändå mycket bra! som sagt, regler.... puss puss / Suzy Q

Anonym sa...

Stressigt värre nu med packning och passa nu på att slänga en massa saker som bara "står där." Flyttar ni den 15:e eller har ni tillgång till lägenheten den 15:e? Kram, Totutottoti

Lisa sa...

Cissi! Åh vad härligt med ny lägenhet! Grattis. Shit vad kul.

Det kommer säkert gå bra att bo så nära mamma och pappa, man får bara va lite hardcore med regler om spring. Plus att det kan faktiskt va bra att ha dem nära till hands ibland.

Hoppas vi ses snart.

Puss från Lajsa.