tisdag 29 juli 2008

Söndag 13 juli

Natten bjöd på ösregn men solen tittade fram lagom till frukost, då anslöt även PM och Sabine till sällskapet. PM startade i en av de tidigaste startgrupperna så de drog lika snabbt igen, medan vi andra fick utstå ännu ett ösregn som precis tog sig över mittpunkten på fotbollsplanen vi sov på. Ole, Cissi och André drog bort till älven och beskådade elitstarten och sedan började förberedelserna för Oles och Andrés lopp. André startade kl 13.30 och Ole en halvtimme senare. Lagom till Oles start började det regna igen. Ganska nervös hoppade Ole i medan jag drog till OKQ8 och hämtade ut den hyrbil vi skulle ha det kommande dygnet, med 25 suckandes godisköpare bakom mig i kön...Tog mig därefter, i god tid trodde jag, till den plats som vi bestämt att jag skulle stå på för att heja på Ole. Räknade med att han skulle vara där ca kl 15 men redan 14.45 dök han upp, snabbt insåg jag att han hade en bra tid på gång. Följde honom längs kanten till mål och Ole gick in på den grymma tiden 1 h 12 min 50 sek, vilket visade sig vara bättre än både PM och André något som varken de, jag och framför allt inte Ole hade räknat med. Efter att ha träffat Henrik, Mårtens barndomskompis, i mattältet drog vi till Ängelsberg för att njut av en grillkväll med Mange och hans familj och vänner. Vi missade Grus i Dojjan konserten som han arrangerat i svärmoderns trädgård men träffade Marianne, Adina och Alvin samt Patricia med sin Tobbe och deras barn samt lite annat folk. Kvällen blev lång med mycket mat och vin (för de andra). Manges barndomsvänner Paula och Kalle stannade precis som vi över natten och de var verkligen jättetrevliga. Ängelsberg är fantastiskt fint med underbar utsikt, men som vanligt ställer vi oss tveksamma till ett liv på landet. Somnade gott i Manges tv-rum!

Inga kommentarer: