måndag 28 juli 2008

Lördag 12 juli

Vaknar av att solens strålar värmer upp tältet rejält! Dagen kommer att bjuda på växlande väder med övervägande sol. Många timmar kvar till min start, gör att vi äter frukost i lugn och ro, anmäler oss, kollar in mässan, inhandlar en ny baddräkt till mig mm. Vid tolvtiden tar vi oss ner till start-mål området, de tidigare startgrupperna är redan i full gång med att simma. För att särskilja startgrupperna har man tilldelats badmössor i olika färger, själv kom jag med i den ollonrosa gruppen och startar kl 13.15. Innan start är jag mer bekymrad över var närmaste toalett än själva loppet!
Vattnet är kallt 17-18 grader och det tar säkert 200 m innan kroppen får till en någorlunda normal andning och simstil. Efter ytterligare 100 m kan jag börja simma ordentligt. Våtdräkten klämmer eftersom jag börjat få mage men efter 31 min och 11 sek går jag i mål och jag är en fullbordad - TJEJKLASSIKER!

Vansbrosimarrangörerna bjöd på god middag och jag upptäckte att jag glömt ta med mig handduk! Sen njöt vi av några timmar i solen vid vårt tält och skålade i cider!! Dumt nog bokade vi inte något bord på fredagen som vi tänkt och därför fick vi stå vårt kast på lördagskvällen och stå i pizzakö i oändligthet. En timme senare, minst, var vi mätta och belåtna. Då kom André upp och inkvarterade sig bredvid oss. Trötta som vi var nappade vi inte på hans promenadförslag utan deckade vid 22.30. Vi tog för övrigt tre cachar under dagen!

1 kommentar:

Lisa sa...

Grattis till avklarad tjejklassiker! jäkligt bra jobbat! särskilt som att du klarat några grenar med en bebbe i magen, jag är imponerad.

hoppas ni alla tre mår bra, och att vi ses snart!