tisdag 24 juli 2007

43

Jiingijamborii är över och jag fick ingen tid över alls till att lägga in nya inlägg här. Jag hade förvisso tillgång till internet hela tiden men tiden bara rusar fram när man är på scoutläger!

Ibland ställer jag mig frågan om det verkligen är värt all den tid jag lägger ner på scouterna och ibland blir svaret definitivt nej men efter veckan i Rinkaby och efter att ha upplevt Jiingijamborii så blir svaret utan tvekan JAAA! Shit vad kul vi har haft det, fullspäckat program, fantastiska människor, underbar crew och främst att äntligen få arbeta med Annica igen. Vilket team vi är!! Givetvis har vi redan börjat spåna på att både gå Treklöver Gilwell (högsta ledartubildningen inom scouterna) samt vad vi ska vara för funktionärer på Jamboreen 2011.

Idag åker Ole till England, till 100-års jamboreen där, och jag känner mig nästan lite mesig men det ska bli himla tråkigt att vara utan honom i en vecka. Jag var inte alls upplagd för att vara själv hemma...

Nåväl, väl hemma från Jiingi så insåg vi att 43 personer har hört av sig och tackat ja till bröllopet! Skoj, förväntar mig nästan att minst 43 till kommer!! Börjar få lite smått panik över vårt kommande bröllop, det viktigaste är ju fixat men nu börjar allt finlir. Tänkte lägga i en högre växel nu när jag ändå är själv hemma så att jag och Ole kan få lite gjort när han kommer hem i nästa vecka. Ska kolla upp bord och stolar i festlokalen, värmare i festlokalen, dekorationer i festlokalen, hur ska jag ha mitt hår (som för tillfället är i en fruktansvärd ful frisyr), vad ska jag ha för skor och mitt första problem som måste lösas är vilken bh jag ska ha. Ska träffa sömmerskan en andra gång på fredag och det enda kravet hon hade var att jag skulle hitta vilken bh jag ska ha under klänningen..... shit jag hatar att prova bhs och framför allt ska jag denna gång ha halterneckbh något jag bara haft i bikini tidigare. Men jag ska inte klaga för innerst inne tycker jag att detta är skitkul!

1 kommentar:

Lisa sa...

43 pers, redan! det är ju toppen.

ja vi borde ses snart. förslag på dag/afton som passar?

kanske kunde få med oss Pernilla och Wilma, har inte sett den lilla på 2 veckor tror jag. skandal.