onsdag 7 juli 2010

Konfaläger


det trodde ni aldrig, och inte jag heller för den delen, men för tillfället befinner jag mig på Gamlegård i Torna Hällestad och är konfirmationsledare!

Är själv konfirmerad (1994) men inte med scouterna och fick frågan i våras tack vare min nya tjänst ifall jag ville hjälpa till på konfalägret. Efter lite konsultation med maken och koll på semester etc så tackade jag ja till de första två veckorna (sen är det semester för vår del) och i skrivande stund är jag mycket nöjd med mitt beslut.

Har blivit köksassistent i köket där Mattias är boss! Det är ganska kämpigt att laga mat till 35 personer men väldigt lärorikt och givande. Det blir bättre och bättre för varje dag även om vi gjorde några missar med potatisen och fisken idag.

Ole och Truls har varit här till och från och förgyllt både min och konfirmandernas tillvaro. Fast Truls har tyvärr fått feber idag och ligger och sover, hoppas det bara är lite solsting och att han snart är frisk igen.

Konfirmanderna är en härlig och brokig samling med tonåringar från mestadels Skåne men även några "utomsockens"! Stereotyperna är på plats: - tuffa bruden med solbrillor i håret och tighta utmanande kläder, den tystlåtne killen som föredrar att hålla sig i bakgrunden, sportkillen med ganska nonchig attityd men som innerst inne är hur go som helst, tjejerna som inte är lika häftiga (sån var jag alla kategoriera när jag var i deras ålder), m fl.

Bifogar en bild som Klara tog på mig första dagen på lägret!

Inga kommentarer: