lördag 5 september 2009

9 månader tur och retur

Nu har Trulleman fyllt 9 månader och det betyder att jag gjort en resa på 9 månader t/r....tänk det känns som igår som det där blåa strecket dök upp på grav-testet!

Det borde också innebära att jag borde ha gått ner de där 22 kilona som jag gick upp, men så är dessvärre inte fallet. Jag har fortfarande 2 kg kvar och eftersom jag redan hade gått upp några kilon innan Truls började spralla i magen så hade jag inte mått dåligt av att gå ner ytterligare 6 kilo, då kommer jag ner i min dröm/idealvikt.

Har börjat träna inför Broloppet2010 tillsammans med Sara och det känns bra. Planen är att träna ett pass IW (indoorwalking) i veckan med Sara och därefter träna ytterligare 2 pass valfritt på egen hand. Efter nyår drar vi igång med ren löpträning och följer halvmara-programmet som finns på nätet.

På tal om Sara så blev hon moster igår! Vilket i praktiken innebär att världens bästa Malin fick en liten flicka igår, Elsa!! Två dagar innan beräknad nedkomst dök detta lilla mirakel upp på vår jord igår. Jag vet inga detaljer, har inte pratat med Malin, men har fått en bild på en fantastisk Elsa och jag bara längtar tills jag får prata med mamma Malin och pappa Angus och ännu mer tills jag personligen får träffa lill-tjejen! Antingen blir det till jul när de kanske kommer till Malmö eller ännu roligare om man kanske skulle ta och resa till London några dagar......fast nu skenar jag iväg i mina tankar. Vi får se om ekonomin och Malin tillåter det!! Lycklig är jag i alla fall, tänk, en av Truls allra bästa kompisar har kommit till världen!!

Inga kommentarer: