fredag 21 november 2008

Två konstateranden

1. Det snöar :-( buuu jag är inte vän av snö. Kallt, halt, blött och tråkigt eftersom det aldrig blir något riktigt av det här nere i Malmö.

2. Div journalistpriser har delats ut igårkväll, bl a vann två Sydsvenskan journalister Stora journalistpriset 2008 för sina avslöjande i HSB Skåne. Det som däremot intresserade mig desto mer, och som jag i min vildaste fantasi inte kan förstå att jag missat, var att Fredrik Strage vann priset som Årets förnyare 2008 för sin lista på DN "De 100 största rockögonblicken på Youtube" . Massor av härliga musikklipp men framför allt otroligt mycket smaskig och intressant historia, referat, smaskiga detaljer etc om artister och händelser som jag inte hade minsta aning om. På lunchen tog jag mig igenom plats 1-6 så då är det ju bara 94 kvar! Sista två veckorna på jobbet är räddade!!

Imorgon julbasar - najs! Sen säger jag tack och hej till scouterna i åtminstone 2 månader - najs det med!

Inga kommentarer: