tisdag 29 april 2008

härlig helg och mer blir det

Helgen avnöjts med scoutkåren Gripen på deras arbetshelg på Wressel. Fredagen bjöd på bastuflotte i Sövdesjön och sedan god kvällmat ala Mercy! På lördagen spacklade jag för första gången i mitt liv och klippte gräset för andra gången i mitt liv. Alla andra var också flitiga så jag tror att de fick gjort mer eller mindre allt som var tänkt.

Bäst av allt är att Leif verkar superpå beträffande Retro nästa sommar och det känns skönt för han kan nå ut till ledare i en kategori som jag tror att jag och Magnus kan ha svårt att nå ut till.

Igår kväll var en höjdarkväll! Jag och Katarina tog tåget in till Köpenhamn i härligt vårsommarväder och landade på Hovedbangården strax efter 18. Vi tog oss direkt in på Istedgade, Köpenhamns porrgata!! Fast har man gått ca 5-6 kvarter från järnvägsstationen så försvinner de flesta porrbutikerna, hororna och skummisarna - istället börjar en gata fylld med mysiga restauranger, chica boutiqer,flashiga affärer, hippa människor och i mitt i detta (bredvid Copenhagen Gay center med en gigantisk gul dildo i fönstret) hittade vi den pakistanska restaurangen Shezen - jag säger bara mums! För 350 dkk fick vi vars en kyckling rätt, linsröra, ris, sallad, nanbröd och dryck. Förutom att tallrikarna var lite dammiga så får stället 4 av 5 toasters som Benjamin på Morgonsoffan hade uttryckt det. Därefter gick vi vidare på Istedgade som så småningom blir Enghave Plads och där ligger Vega, en fantastisk konsertlokal där jag varit två gånger förut (John Legend för 1,5 år sedan och Mika för 0,5 år sedan) och då var det dags för Angie Stone souldivan no 1. Så jäkla bra, skönt gung, fantastiska musiker och körsångerskor, sjukt bra låtar, laidback publik och grymt bra! Katarina och jag gick från konserten med ett leende på läpparna, blev tillfrågade om vi vill köpa "coke" på Istedgade, såg en och annan dam i hörnorna och sen tog vi tåget hem vid 23.30. Kvällen blev i senaste laget när man ska upp och hoppa dagen därpå men det får det vara värt.

Nedan två grymt sköna låtar med just denna Angie!!



Inga kommentarer: