fredag 28 mars 2008

motion och hälsa

ja så var det dags att återigen konstatera att jag måste gå ner i vikt, efter påskfirandet i England där huvudingrediensen i all mat är fritering så är det ett faktum! Eftersom min kära svåger överlämnat en ful men bra motionscykel i vår lägenhet har operation motionscykel dragit igång. Är väl egentligen emot filosofin att man ska sitta och cykla inomhus, när man egentligen kan göra det utomhus, men med celsiusgrader närmre nollan och faktumet att du kan motionera samtidigt som du tittar på tv så har jag sedan i tisdags cyklar minst en halvtimme om dagen.

Man kan döpa om operationen till Beach08 också om man vill, men det hade varit gött att få bort det plöffsiga vid magen.

Snackade med Emma i vår kår igår och hon precis som jag "lider" av plöffsmage. För att veta om du har plöffsmage ska du ta på dig ett par jeans eller andra tighta byxor som sitter bra på dig. Kanske du får kämpa lite grann för att knäppa knappen men bara lite. Byxorna sitter bra på dig och dina lår, vader och rumpa ser snygga ut i byxorna MEN ovanför linningen väller det ute en mage oavsett om den väller ut framåt eller som i mitt fall att den väller ut på sidorna....dessa plöffsbitar ska väck!!!

to be continued

Inga kommentarer: