måndag 17 mars 2008

bra helg och bättre blir det

I fredags gick jag och Ole på världens mest otippade och oplanerade after work på Paddys tillsammans med Andreas och hans Sanna. Vi träffas verkligen för sällan nu för tiden och eftersom de inte kunde komma på melodifestivalsfesten i lördags så bestämde vi fredagslunch att vi skulle träffas efter jobbet istället. Ett glas gott rödvin blev två, blev tre....lite vitlöksbröd på det sen var jag i finfin form. Kom hem tre timmar senare och då svulstade jag och Ole i oss ett paket Texas Pecan och lite limoncello sen deckade vi i soffan!

I lördags var det dags för melodifestivalsfest med gamla gänget. Nästan alla kom, förutom just då Andreas, vi hade knytis och maten blev himla god. Johan och Linas pinjepiroger var sjukt goda. Får väl erkänna att jag tyckte det var ett ovanligt starkt startfält i årets melodifestival och att det var rätt låt som vann även om hon ser ut som en skyltdocka! Som vanligt vill delar av "gänget" dra vidare till Hipp och för tusende gången kan jag och Ole konstatera att det nog inte är vår kind of cup of tea! Nästa gång hänger vi inte med dit, för mycket folk så man blir av med sina vänner, hög volym så man inte kan prata och 100 spänn bara för att komma in på stället. Nej, fram för mer fester hemma hos folk!!

Söndagen avnjöts i sängen och hos Wilma som ska rustas inför sommaren!

just det, jag har ju glömt att skriva att John och Frida ska gifta sig och att de frågat om jag vill vara toastmaster - NAJS!

Inga kommentarer: