onsdag 23 februari 2011

På tal om stil


åkte buss till jobbet idag, snön har fallit ymnigt i natt och jag riskerar inte att välta med cykeln med älsklingen där bak i eftermiddag.

Med på bussen var två äldre människor, jag gissar i 65-70 års åldern och jag kunde bara konstatera att SÅ vill jag se ut när jag är i den åldern. Jo det var klart att man såg att de hade några år på nacken, men de var så snyggt klädda, framför allt kvinnan. Schyssta Salomon trekkingboots på fötterna, tighta mörka stretchjeans, blåvitrandig storskjorta, brun kort dunjacka och som pricken över i:et så hade hon rutig gubbakeps på huvudet. Bara kepsvalet gjorde att hon var så cool, tänk om hon hade avslutat med en damhatt med fjäder i eller ännu hellre en pälsmössa, då hade hon fallit hundra snäpp på snygghetsskalan enligt mina mått mätt. Hon var sååå snyggt klädd, jag hade kunnat kopiera hennes outfit fastän jag uppskattningsvis är 35-40 år yngre.

Där och då på bussen lovade jag mig dyrt och heligt att aldrig bli tantig!

(noterade även på bussen en hyffsat ung kille i Ralph Laurent utstyrsel från topp till tå som var så ful (både han och kläderna) och kunde än en gång konstatera att ibland kvittar det hur dyra märkeskläder man än har för är man ful i sig och dessutom inte kan bära upp kläderna så kan man lika gärna gå och handla på HM (inget ont om HM som jag är storkund hos, men ni fattar poängen?))

Inga kommentarer: