söndag 3 januari 2010

Topp 200

Inspirerad av min svåger har jag sedan ungefär två månader tillbaka knåpat på en topp 200 över de bästa låtarna som gjorts under 00-talet. Med facit i handen kan jag konstatera följande:

- de flesta låtarna är från senare delen av 00-talet eftersom jag trist men sant glömt bort en del från början.
- inte alla låtar är bra, men jag har någon form av relation till låten, t ex Without me med Eminem, som i sig inte är bra men som är låten som Ole och jag träffades till (kvällen då jag hällde ut en cider i Oles laptop)
- några har jag lyssnat sjukt mycket på som t ex Maxwell, John Legend, N.E.R.D och andra är nya förmågor som jag verkligen har fastnat för t ex Empire of the sun, Seu Jorge och Maskinen
- kom gärna med förslag om ni har någon hit som ni vill fylla listan med.

Njut!

http://open.spotify.com/user/lil-c/playlist/6tSSxALitSqeZbe7lpwrZI

Inga kommentarer: