fredag 25 december 2009

mitt nya liv

och så var det ju det där med vikten och träningen! Tänkte inte avlägga ett nyårslöfte i år utan avlägger istället ett annandagjullöfte istället. Fr o m imorgon så är det andra bullar som gäller. Jag är medveten om att detta säkert är tredje eller kanske t o m fjärde eller femte gången det här året som jag säger detta men nu måste jag f*n ta mej göra slag i saken. Jag ska givetvis inte råbanta, det vet jag med mig att jag inte klarar av och jag tror inte det gör någon nytta i längden utan istället har jag några motton som jag ska följa:

- träna minst tre gånger i veckan. Tänkte simma en gång per vecka på morgonen innan jobb. F&S en gång i veckan sk lunchpass. Löpning minst en gång i veckan (inför det stundande Broloppet i juni)

- äta sundare och bättre frukost. Inte en massa juice och mjukt bröd. Lättfil, knäcke, frukt, te och annat gott.

- äta mellanmål. Frukt både på förmiddagen och på eftermiddagen, så att man inte kommer vrålhungrig till lunch eller middag.

- äta lunch ute max två gånger per vecka och i dessa fall noga tänka över vad jag väljer för lunchställe samt vad som erbjuds på lunchmenyn.

- bli av med mitt sockerberoende. Läsk är ett stort NO och framför allt ska jag INTE ÄTA GODIS. Mitt godisintag är begränsat till en dag i veckan, troligtvis lördag.

- alkohol inmundigas i lagom mängder och på helgen, inte på vardagar.

- tacka nej till fika på diverse olika scoutmöten som jag lär besöka under våren.

- göra situps varje morgon, åtminstone 50 stycken

Jag hoppas att med dessa motton ska jag inom en inte allt för lång framtid ha gått ner X antal kilon samt blivit av med min "mage" som vägrar försvinna sedan graviditeten, samt givetvis må bättre, få bättre hy och bli piggare. Tror t o m jag är våglig nog och avslöjar mina före och efter mått här intill imorgon! Gonatt

Inga kommentarer: