torsdag 2 augusti 2007

en massa att fixa


Äntligen är Ole hemma igen och har varit så i några dagar, dessvärre åker han tillbaka till England igen imorgon. Trist men sant, och jag har ju vetat om det ganska länge så det kommer inte som en överrasknig.

Det har varit full rulle dessa dagar med förberedelser inför bröllopet. I tisdags fick vi förmodligen tag på folk som kan spela på vår vigsel. Högst troligt blir det Martin, som jag är fadder tillsammans med åt Maja tillika Oles bästa kompis frus systers man, och hans tjejkompis som spelar gitarr och sjunger. De ska ge definitivt besked senast imorgon. I tisdags spikade vi även var själva vigseln ska äga rum i Slottsträdgården. Igår var vi tillsammans med Oles syster ute i Ladan och fick ritningar över lokalen och spånade över olika bordsplaceringsalternativ. Han som hyr ut ladan till oss är väldigt hjälpsam jag är bara lite rädd för att det är mycket snack lite verkstad. Men det löser sig...

Idag ska vi träffa Oles polare som ska fixa maten till oss. Vi ska bolla lite idéer kring vad vi ska äta och hur det ska serveras. När vi väl vet det kan jag och Oles syster än mer börja disktuera hur vi ska duka upp och dekorera salen. Det känns mycket men fantastiskt roligt!

Hittills 81 anmälda och det är fortfarande några dagar kvar! Funderar ev på att köpa mig en tiara men vet inte om det är jag! Nåväl i eftermiddag blir det ett besök hos frisören för att diskutera frisyr på bröllopet, ska bli spännande med tanke på att det jag har nu knappt kan kallas för en frisyr.

Inga kommentarer: